Najväčšie lákadlo turistov na Liptove však naďalej zostáva Demänovská dolina, a to najmä vďaka stredisku Jasná Nízke Tatry. Tamojšia Oblastná organizácia CR Jasná na dani z ubytovania vlani vybrala vyše 390 tisíc eur. Po novom roku sa však spolu s OOCR Liptovský Ján Turizmus stali súčasťou OOCR REGION LIPTOV.
Na prelome rokov 2013/14 sa liptovské OOCR-ky spojili, aby zúročili vložené investície, znížili náklady na operatívne riadenie a zjednodušili organizáciu destinačného manažmentu v regióne. „Pre cestovný ruch na Liptove sa snažíme robiť maximum. Hlavnou úlohou je propagácia regiónu a vďaka spolupráci s našimi členmi je spoločným cieľom spokojný hosť. Prax už veľakrát ukázala, že na dovolenku sa vrátia len tí, ktorým u nás nič nechýbalo,“ pripomína riaditeľka OOCR REGION LIPTOV Darina Bartková.
Za dva roky existencie týchto turistických združení na Slovensku vzrástol objem vybranej dane z ubytovania na Liptove o 28,6 %. V roku 2013 naprieč celým regiónom vybrali 924 534,22 eur a zároveň zaznamenali nárast počtu prenocovaní o 8,6 %. Viac prostriedkov z daní znamená vyššiu dotáciu zo štátneho rozpočtu, ktorú chcú Liptáci využiť na masívnejšiu podporu turizmus a rozvoj regiónu.
Smelé ambície sú podložené aj skutkami, o čom svedčí séria projektov, ktorými OOCR vkročila do tohto roka. „Pre ubytovaných návštevníkov sme pripravili zľavovú kartu Liptov RegionCard, ktorú po novom dostane každý hosť zadarmo. Zároveň slúži aj ako cestovný lístok na miestny SKI&AQUABus, ktorý v zime bezplatne premáva medzi miestnymi akvaparkmi a lyžiarskymi strediskami, či na letný CYKLO&AQUABus, ktorý skracuje vzdialenosti cyklistom,“ prezrádza predseda predstavenstva OOCR REGION LIPTOV Alexander Slafkovský.
Liptáci už teraz myslia aj na leto, pred ktorým chcú vyznačkovať kilometre nových cyklistických tratí, vydať novú podrobný mapu cyklotrás a zároveň spustiť novú mobilnú aplikáciu. „Radi by sme nadviazali na myšlienku Cykloregiónu, no okrem športu nezabúdame ani na iné potešenia. Keďže láska ide často cez žalúdok, chceme pokračovať v projekte Liptovská Hviezda, ktorú získajú len výnimočné gastronomické zariadenia v regióne. Návštevníci tak budú presne vedieť kam sa oplatí ísť najesť a za týmto zážitkom trebárs aj zísť z diaľnice,“ dodáva Petra Šuhajdová, manažérka TOP rezortov Jasná a Liptovský Ján.
Vidno, že aktívne PR, kampane na zahraničných trhoch, účasť na výstavách cestovného ruchu, propagačné materiály, no najmä tesný vzťah s potenciálnymi a vernými návštevníkmi sa opláca. Výhodou ostatných rokov, na rozdiel od iných turistických destinácií na Slovensku, je fakt, že turizmus na Liptove je stále menej závislý od počasia.