Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac informácií.




KVETY | ZÁHRADKA | OKRASNÁ ZÁHRADA | ZDRAVÁ VÝŽIVA | RECEPTY | PORADŇA | KUTIL | ENCYKLOPÉDIA | DOM A CHALUPA |                               ADRESÁR | REKLAMA | KONTAKT

NÁPOJE | ŽIVOTNÉ PROSTREDIE | ZAUJÍMAVOSTI | DOBRÉ RADY | GARDEN PARTY | VÝSTAVY | DISKUSIE K ČLÁNKOM                                                             MAPA STRÁNOK
Hľadať na stránkach

Nájdete nás aj
na FaceBook-u

Nájdete nás aj
na Youtube

Zdravie
PartnePartneri

Naposledy pridané


Najčítanejšie

Potravinárske spoločnosti znížili počet kalórií vo svojich výrobkoch dátum pridania
15-01-2014


Najnovší prieskum preukázal, že medzi rokmi 2007 a 2012 niektoré z najväčších nadnárodných potravinárskych spoločností súhrnne znížili kalorický obsah svojich výrobkov o vyše 6,4 biliónov kalórií, čo predstavuje ekvivalent hodnoty približne 78 kalórií na osobu za deň, stredne veľký koláčik alebo jablko. Uvedené celkové množstvo kalórií predstavuje viac než štvornásobok hodnoty, ktorú sa tieto spoločnosti zaviazali odstrániť do budúceho roka.



Záväzok z roku 2010, ktorý urobilo 16 spoločností – vrátane koncernov Coca-Cola Co., PepsiCo Inc. General Mills Inc., Campbell Soup Co., Con Agra Foods Inc., Kraft Foods Inc., Kellogg Co. a Hershey Co., znel znížiť celkový počet kalórií o 1 bilión do roku 2012 a o 1,5 biliónov do roku 2015. Hoci spoločnosti, ktoré urobili daný záväzok, predstavujú najväčšie a najznámejšie nadnárodné potravinárske koncerny, ich výrobky tvoria asi len tretinu všetkých potravín a nápojov, ktoré boli zapojené do daného prieskumu. Chýba veľa tzv. off-label značiek, ktoré predávajú svoje výrobky pod značkou maloobchodov a nie je známe, či sa takéto výrobky zmenili.

Keď spoločnosti urobili v roku 2010 svoj záväzok, spoločne uviedli, že jedným zo spôsobov, akým sa pokúsia znížiť množstvo kalórií, budú menšie balenia, ktorými sa pokúsia presvedčiť spotrebiteľov, aby jedli menej.
Spoločnosti však tiež naznačili, že plánujú vyvinúť nové nízkokalorické možnosti a zmeniť existujúce výrobky tak, aby obsahovali menej kalórií. Všetky sú súčasťou priemyselnej koalície potravinového obchodu nazývanej Healthy Weight Commitment Foundation (Nadácia záväzku za zdravú hmotnosť), ktorú vytvorili za účelom zníženia obezity. Dôkaz ich snahy je viditeľný na regáloch obchodov s potravinami. Mnohé výrobky majú v súčasnosti aj verziu s nižším počtom kalórií, namiesto vysmážania sa pečú alebo sa predávajú v menších či väčších baleniach.

Objednávateľom prieskumu bola nadácia, nestranná filantropická a výskumná organizácia, ktorá sa angažuje v zlepšovaní zdravia obyvateľov, Robert Wood Johnson Foundation. Skupina výskumníkov z Univerzity v Severnej Karolíne v Chapel Hill usilovne počítala kalórie obsiahnuté v takmer každom jednom výrobku v obchodoch s potravinami. Aby to bolo možné, museli výskumníci naskenovať údaje stoviek tisícov potravín, komerčné databázy a údaje o výživových hodnotách a tak presne vypočítať, koľko kalórií spoločnosti predali. Skupina síce ešte nevydala celú správu z prieskumu, avšak uviedla, že spoločnosti prekonali vlastný cieľ niekoľkonásobne.

Dr. James Marks, riaditeľ sekcie Health Group nadácie Robert Wood Johnson Foundation, uviedol, že ho výsledky potešili, avšak zdôraznil, že spoločnosti musia naďalej pokračovať v znižovaní počtu kalórií v potravinách a nápojoch, pretože sa k tomu zaviazali a ostatné potravinárske spoločnosti by mali ich príklad nasledovať. Marks sa domnieva, že úsilie spoločností vyrábať menšie balenia, ako napríklad balíčky populárnych chuťoviek s obsahom 100 kalórií, ako aj menšie plechovky sladených nápojov, sa taktiež odrazilo na zníženom množstve kalórií. Ako uviedol, k výsledku prispelo aj to, že verejnosť sa čoraz viac snaží kupovať zdravšie potraviny a spoločnosti len reagujú na dopyt spotrebiteľov.

Lisa Gableová z nadácie Healthy Weight Commitment Foundation uviedla, že výsledky prieskumu prekonali ich očakávania. Poznamela, že spoločnosti dosiahli svoj cieľ vďaka tomu, že spolu držali a zároveň sa vzájomne prekonávali novými nízkokalorickými potravinami. Prieskumy trhu podľa nej preukazujú, že mnohé zdravšie potraviny sú oveľa viac žiadané než ostatné výrobky. Na záver uviedla, že to predstavuje značný posun na trhu.

Autor: Tomáš Kočí, foto: FLORA.sk
   

verzia pre tlač

Reakcie na článok počet príspevkov: 2



1 Andrej B. 15-01-2014 | 17:27:52
Menšie balenia nie su vyhodou pre spotrebitelov ale pre samotnych vyrobcov. pretoze za rovnaku cenu predaju mensi objem. Tak ako to vidime za posledne roky v obchodoch. Kedysi 150gramovy produkt ma dnes zazracne 100-120g a stoji ako povodny 150g. A hraju sa na zdravu vyzivu. Hmm. Radsej dom, zahrada a vlastne produkty a zdravyrozum k tomu.

2 Marta 16-01-2014 | 23:23:18
menej a rozumne jesť je základ




Vaša reakcia:


Podpis:


Odpovedzte na kontrolnú otázku: Akú farbu má SNEH?
(bez správnej odpovede automat nezaznamená Váš príspevok,
a obsah, ktorý ste napísali, sa stratí. Zásady ochrany osobných údajov nájdete TU. )








Partnerské portále

Posledné reakcie

Reklama



Najdiskutovanejšie

KVETY | ZÁHRADKA | OKRASNÁ ZÁHRADA | ZDRAVÁ VÝŽIVA | RECEPTY | PORADŇA | KUTIL | ENCYKLOPÉDIA | POHĽADNICE | ADRESÁR | REKLAMA | MAPA STRÁNOK | KONTAKT
Obsah stránok je predmetom autorsko-právnej ochrany v zmysle Autorského zákona č.387/1997 Z.z. v platnom znení. Delphine Computers & Software Studio ochrana osobných údajov