KVETY | ZÁHRADKA | OKRASNÁ ZÁHRADA | ZDRAVÁ VÝŽIVA | RECEPTY | PORADŇA | KUTIL | ENCYKLOPÉDIA | DOM A CHALUPA |                               ADRESÁR | REKLAMA | KONTAKT

NÁPOJE | ŽIVOTNÉ PROSTREDIE | ZAUJÍMAVOSTI | DOBRÉ RADY | GARDEN PARTY | VÝSTAVY | DISKUSIE K ČLÁNKOM                                                             MAPA STRÁNOK
Hľadať na stránkach

Nájdete nás aj
na FaceBook-u

Nájdete nás aj
na Youtube

FLORA
PartnePartneri

Naposledy pridané


Najčítanejšie

dátum pridania
21-07-2019




Záhradkár v júli


1.dekáda
Záhony jahôd, ktoré chceme zachovať aj na budúci rok, okopeme, prihnojíme a zavlažíme. Na pripravené hriadky zakladáme nové jahodovisko. Po zbere malín a ribézlí odstránime vyrodené konáriky. Opadané ovocie zberáme. Na viniči vyštipujeme zálistky. V okrasnej záhradke odstrihávame odkvitnuté ruže a ostatné rastliny. Za sucha neustále rastliny zavlažujeme.

2. dekáda
Po zbere drobného ovocia pokypríme ušliapané záhony, pozberáme opadané ovocie,aby zbytočne nehnilo. V období sucha stále dôkladne zalievame plodovú zeleninu, odstraňujeme burinu, aby sme podporili rast plodín. Za neustále teplého počasia chránime jablone a slivky proti obaľovačom. Za sucha nezabúdajme tiež na zalievanie kompostu.

3. dekáda
V tomto období nám záhradku ozdobí množstvo kvetín. Trvalky zrežeme, aby nám na jeseň znova rozkvitli. Pokračujeme v zbere cibule, cesnaku. Po vybratí ich necháme preschnúť na záhone, alebo suchej povale. Podľa signalizácie pokračujeme v ochrane proti obaľovačom.

Autor:
   

verzia pre tlač

Reakcie na článok počet príspevkov: 0





Ako v lete nepribrať dátum pridania
14-07-2019


Ste vášnivými záhradkármi a sezónu dozrievajúceho ovocia sa chystáte spracovať do ríbezľových koláčov, džemov, sirupov?


Sezóna plná ovocia a zeleniny sa ponúka ako príležitosť dobiť sa zásobou nutričných látok z čerstvo konzumovaného ovocia k bohatým desiatám a ľahko spracovanej zeleniny do letných šalátov alebo pečených či grilovaných zmesí. Zvlášť ovocie s prímesou zeleniny alebo bylín môžeme spracovať do lahodných smoothie, ktoré je možné príležitostne konzumovať aj ako ľahkú náhradu jedla.
"Koláčiky som vymenila za čučoriedkový crumble, s ktorým skonzumujete veľa flavonoidov a antioxidantov, zato málo rafinovaných sacharidov, ktoré sú prítomné iba v podobe krusty z ovsených vločiek s troškou medu so škoricou," hovorí Bc. Petra Húsková, hlavná výživová poradkyňa NATURHOUSE pre SR.

Milovníci grilovania by mali premýšľať predovšetkým nad voľbou grilovacích surovín. Vyvarujte sa konzumácii ťažkých steakov v neskorých večerných hodinách. Namiesto toho si môžete ugrilovať napríklad pražmu alebo zubáča. Nedojedajte sa chlebom, ale pripravte si grilovanú špargľu, pečené papriky alebo kukuricu. Grilované letné jabĺčka a cibule budú lahodiť s bravčovou panenkou.
"Ak budete grilovanie kombinovať s alkoholom, potom musíte počítať s tým, že môže zvyšovať vašu chuť jesť viac ako obvykle alebo naopak to preháňať s kvaseným tekutým cukrom v podobe ďalšieho pohára navyše," upozorňuje Bc. Petra Húsková.

Autor: zdroj NATURHOUSE
   

verzia pre tlač

Reakcie na článok počet príspevkov: 0


Zobraziť reakcie, prispieť reakciou




Partnerské portále

Posledné reakcie

Reklama



Najdiskutovanejšie

KVETY | ZÁHRADKA | OKRASNÁ ZÁHRADA | ZDRAVÁ VÝŽIVA | RECEPTY | PORADŇA | KUTIL | ENCYKLOPÉDIA | POHĽADNICE | ADRESÁR | REKLAMA | MAPA STRÁNOK | KONTAKT
Obsah stránok je predmetom autorsko-právnej ochrany v zmysle Autorského zákona č.387/1997 Z.z. v platnom znení. Delphine Computers & Software Studio