Do Kauflandu sme vždy radi chodili nakupovať vďaka pestrej a najmä čerstvej ponuke ovocia a zeleniny. Niekoľkomesačný dobrý dojem nám pokazilo terajšie sobotňajšie nakupovanie. Keď sme si vybrali pekné jablká, ktoré mali rozmiestnené na dvoch miestach pod rovnakým označením "Jablká Jonagold" a ešte k tomu v zľave od slovenského dodávateľa, nebol dôvod vybrať si menej ako dve kilá. Nedávno nás ktosi upozornil, že pri samoobslužnom vážení v predajni je fajn prekontrolovať si hmotnosť tovaru na viacerých váhach. Prvé prekvapenie: v nami navštívenej predajni skutočne váhy vážili rovnaký tovar rozdielne. Keď sme dali dolu z váhy plexisklo, za ktorým bola reklama, zistili sme, že váha nebola aretovaná a v podstate nám pripočítavala jeho hmotnosť k tovaru.
Naše modelky za jazdy meniace hmotnosť, chutili doma výborne
Druhá nemilá skúsenosť: pri pokladni nám pokladníčka povedala, že jablká, ktoré sme si navážili pod "Jablká Jonagold", vôbec nie sú Jonagold, ale odroda Braeburn a tá má výrazne inú sumu za kilogram a nech si to odvážime za pokladňami. Vysvetlili sme jej, že sme klamať nechceli, pretože Braeburn vôbec nemajú označené a tieto sa predávajú pod týmto menom. Neoblomne trvala na svojom, tak sme jablká opätovne dali na váhu, ale tentokrát pod iným druhom, výrazne vyššou cenou a čo je zaujímavé - s hmotnosťou v neprospech zákazníka.
Na informáciách sme žiadali vysvetlenie. Prečo je tovar zle označený a prečo váhy inak vážia? Keďže vedúci oddelenia ovocia a zeleniny v práci nebol, chceli sme vyjadrenie pána riaditeľa, ktorý bol na pobočke. Pracovníčka informácií mu zavolala. Ten nám odkázal, že váhy im spravuje externá firma, ktorá to zrejme zle nastavila a budú ju musieť zavolať kvôli náprave.
Hmotnosť kolísala a kolísala...
Zo sobotňajšieho nakupovania (okrem ovocia sme urobili aj veľký nákup) máme vďaka váham-neváham zmiešané pocity. Prečo rovnaké množstvo váži každá váha inak, prečo tá za pokladňami (keď si zákazník zabudne odvážiť) odvážila najviac? Prečo akciové ceny s veľkými upútavkami visia nad nesprávnym tovarom, resp. tovar je umiestnený nad alebo pod takýmito zavádzajúcimi informáciami? S takýmito otázkami sme sa obrátili na zamestanca oddelenia, pretože už spomínané braeburny nemali nikde uvedené, či označené v predajni. Nevedel. Len poukázal, že zákazníci sú nezodpovední, lebo prehadzujú iný tovar k iným značeniam. Ukázali sme mu, že na oboch miestach mali už len zvyšky akciových jabĺk (lebo boli krásne za dobrú cenu) a asi ťažko by nejaký zákazník zákerne prenášal a menil sorty jabĺk. Opäť rozpačito mlčal, ale napokon sa vynašiel - keď poznáte jablká, musíte vedieť, že to nie sú tieto, čo sa píše.
Musíme naozaj poznať všetky odrody? Upozornili sme ho na rozdielne vážiace váhy, tu už našiel odpoveď ihneď: za to je zodpovedná externá firma.
Tento týždeň sa pôjdeme pozrieť, či externá firma prišla a napravila chyby váh.