Títo producenti sa zaviazali, že upustia od produktovej reklamy v elektronických médiách, tlači a na internete orientovanej na deti do 12 rokov. Malo by sa tak stať od roku 2009. Výnimku budú tvoriť výrobky, ktoré budú spĺňať špecifické nutričné kritériá založené na overených vedeckých dôkazoch alebo predpisoch pre oblasť výživy. Okrem schválených vzdelávacích programov a bez súhlasu rezortov školstva nebudú propagovať potraviny a nápoje ani na základných školách.
Signatármi tejto iniciatívy sú firmy Burger King, Coca-Cola, Danone, Ferrero, General Mills, Kellogg, Kraft, Mars, Nestlé, PepsiCo a Unilever. Tieto spoločnosti reprezentujú zhruba dve tretiny objemu všetkej reklamy na potraviny a nápoje v EÚ. "Vítame túto iniciatívu. Sme presvedčení, že vďaka nej budú môcť rodičia efektívnejšie a citlivejšie propagovať svojim deťom zdravý životný štýl a pomôcť im vytvárať zdravé a vyvážené stravovacie návyky, ktorá podporí u detí a rodín zdravší životný štýl," uviedla riaditeľka PKS Jarmila Halgašová. Väčšina signatárov programu pôsobí aj na tuzemskom trhu, takže ich záväzok sa týka aj Slovenska.
Potravinárski výrobcovia týmto spôsobom podporili Európsku akčnú platformu pre výživu, fyzickú aktivitu a zdravie, ktorá predstavuje širokospektrálne fórum, ktoré v roku 2005 založil Markos Kyprianou, komisár Európskej komisie pre ochranu zdravia a spotrebiteľa. Signatárske firmy, ktoré sa zaviazali plniť tento program, už prijali alebo do konca roka 2008 prijmú individuálne opatrenia, ktoré povedú k plneniu jeho cieľov. Nezávislý monitoring dodržiavania dohodnutých pravidiel sa začne vykonávať v januári.