Spresnil, že z toho asi najväčšiu časť - 30 percent, tvoria práve obaly. Ak vyseparujeme to, čo sa dá recyklovať, ušetríme peniaze spotrebiteľov, pretože budú menej platiť za odvoz a mesto, ktoré zváža odpad, bude platiť menej za to, že bude skládkovať menej odpadu, uviedol Pavelka. Pripomenul, že vyseparovaný odpad je druhotná surovina, "ktorá sa dá celkom dobre speňažiť". Sú to podľa neho prínosy, ktoré keď sa nakumulujú, sú vhodné pre všetky zainteresované strany, pre spotrebiteľa alebo samosprávu. Európska smernica hovorí o tom, že určité percento zo všetkých obalov, ktoré sa uvedú
na trh, sa musí zrecyklovať a zhodnotiť. Buď sa odpad recykluje a vyrobí sa z neho to čo predtým. V prípade, že ide o rozkladateľný produkt, zhodnotí sa. Podľa smernice totiž nerozdeľujete, čo je ľahšie a čo ťažšie recyklovateľné, vychádza sa z predpokladu, že väčšina obalov sa zrecyklovať a zhodnotiť dá.
Ako informoval analytik Ľubomír Drahovský, existuje aj tzv. nekonfliktný odpad. Je to odpad, ktorý je sčasti schopný svojej recyklovateľnosti a sčasti svojho druhotného využitia. Nekonfliktný odpad nevytvára karcinogény a nie je podkladom pre spaľovne. Britský systém obchodu konštatoval, že za týždeň prevádzky ho navštívi 1,7 milióna kupujúcich. Ak si predstavíme, že každý kupujúci dostane v tomto systéme dve igelitové tašky, vyšlo nám číslo vyššie ako 170 miliónov tašiek za rok, povedal Drahovský. "To je už objem, ktorý je viditeľný na Slovensku po jarkoch, po kontajneroch a všade," dodal. Najväčší problém vidí Drahovský v riešení efektívnosti a dobrého zberu komunálneho odpadu.
Recyklovateľnosť igelitových tašiek je podľa Drahovského "od obchodného systému k obchodnému systému". Sú tenšie igelitové tašky, ktoré používa Tesco, supermarkety Terno aj nový Carrefour a sú ťažko recyklovateľné hrubšie igelitové tašky, ktoré predáva napríklad Billa. "Čo sa týka objemu, koľko je to za rok v celom obchodnom systéme, to si ani netrúfam povedať", skonštatoval Drahovský a dodal, že obchodné systémy už pochopili zložitosť tohto problému a začínajú ponúkať pre svojich spotrebiteľov tašky z plátna či papiera, ktoré nie sú až také konfliktné voči životnému prostrediu. S takýmito taškami prišlo už Tesco či Drogérie Markt. Ako potvrdil Drahovský, na Slovensku sú už spoločnosti, ktoré sa zaoberajú aj recykláciou plastov. Vyrábajú z toho napríklad základy pre parkové lavičky, podlahy do nákladných vagónov či detské sedačky.