Minister Izák v sprievode ďalších členov vedenia rezortu prejdú z Jančovej ulice, cez Mudroňovu, Palisády, Zochovu ulicu a ulice historického centra Bratislavy až k sídlu Ministerstva životného prostredia SR na Námestí Ľudovíta Štúra. Vyštartujú o 7:00 a pred sídlom rezortu by podľa plánu mali byť už o 7:30. Ako ďalej agentúru SITA informoval hovorca Ministerstva životného prostredia (MŽP) SR Peter Višváder, ministerstvo vyzýva obyvateľov Slovenska, aby túto sobotu využili namiesto automobilov verejnú dopravu, bicykle alebo išli pešo. Pripoja sa tak k tisíckam Európanov, ktorí v rámci Európskeho týždňa mobility nepoužívaním motorových prostriedkov vyjadrujú podporu medzinárodným snahám zlepšiť kvalitu ovzdušia. Kampaň Európsky týždeň mobility vyhlasuje Európska komisia od roku 2002.
Doprava je jedným z najväčších znečisťovateľov ovzdušia, ktorá súčasne prispieva k otepľovaniu atmosféry a ku klimatickým zmenám. Pre Slovenskú republiku, tak ako aj ostatné európske krajiny, je za posledné roky charakteristický nárast počtu motorových vozidiel. V roku 2005 vzrástol oproti roku 1993 celkový počet motorových vozidiel o 18 percent, pričom kategória osobné vozidlá zaznamenala nárast o 31 percent. Vplyvom spaľovania uhľovodíkových palív v dopravných prostriedkoch dochádza k tvorbe toxických alebo karcinogénnych látok - prchavých organických látok, oxidu dusíka, tuhých znečisťujúcich látok a ťažkých kovov, ako aj látok, ktoré sa podieľajú na otepľovaní atmosféry Zeme. Len v roku 2005 bolo z osobnej dopravy vyprodukovaných na Slovensku 2 567 200 ton kysličníka uhličitého (CO2), najzávažnejšieho skleníkového plynu. Ovzdušie bolo v roku 2005 znečistené emisiami základných znečisťujúcich látok z osobnej dopravy v celkovom množstve vyše 100 000 ton, z tohto emisie tuhých znečisťujúcich látok tvorili 3 000 ton, emisie oxidu siričitého 77 ton, oxidov dusíka 10 432 ton a oxidu uhoľnatého približne 88 000 ton.
Konečná spotreba energie v sektore dopravy sa od vzniku Slovenskej republiky viac ako zdvojnásobila. Najväčší podiel na celkovej spotrebe energie v sektore dopravy má práve cestná doprava a z nej individuálna automobilová doprava. Porovnateľná v tomto smere je situácia aj v ostatných európskych krajinách.
Európska únia nedávno pripravila Stratégiu spoločenstva k znižovaniu emisií CO2 osobných a ľahkých komerčných automobilov, kde by chcela dosiahnuť do roku 2012 konečný cieľ 120 g emisií CO2 na kilometer pre nové automobily, dodal hovorca MŽP SR Peter Višváder.