Záväzok z roku 2010, ktorý urobilo 16 spoločností – vrátane koncernov Coca-Cola Co., PepsiCo Inc. General Mills Inc., Campbell Soup Co., Con Agra Foods Inc., Kraft Foods Inc., Kellogg Co. a Hershey Co., znel znížiť celkový počet kalórií o 1 bilión do roku 2012 a o 1,5 biliónov do roku 2015. Hoci spoločnosti, ktoré urobili daný záväzok, predstavujú najväčšie a najznámejšie nadnárodné potravinárske koncerny, ich výrobky tvoria asi len tretinu všetkých potravín a nápojov, ktoré boli zapojené do daného prieskumu. Chýba veľa tzv. off-label značiek, ktoré predávajú svoje výrobky pod značkou maloobchodov a nie je známe, či sa takéto výrobky zmenili.
Keď spoločnosti urobili v roku 2010 svoj záväzok, spoločne uviedli, že jedným zo spôsobov, akým sa pokúsia znížiť množstvo kalórií, budú menšie balenia, ktorými sa pokúsia presvedčiť spotrebiteľov, aby jedli menej.
Spoločnosti však tiež naznačili, že plánujú vyvinúť nové nízkokalorické možnosti a zmeniť existujúce výrobky tak, aby obsahovali menej kalórií. Všetky sú súčasťou priemyselnej koalície potravinového obchodu nazývanej Healthy Weight Commitment Foundation (Nadácia záväzku za zdravú hmotnosť), ktorú vytvorili za účelom zníženia obezity. Dôkaz ich snahy je viditeľný na regáloch obchodov s potravinami. Mnohé výrobky majú v súčasnosti aj verziu s nižším počtom kalórií, namiesto vysmážania sa pečú alebo sa predávajú v menších či väčších baleniach.
Objednávateľom prieskumu bola nadácia, nestranná filantropická a výskumná organizácia, ktorá sa angažuje v zlepšovaní zdravia obyvateľov, Robert Wood Johnson Foundation. Skupina výskumníkov z Univerzity v Severnej Karolíne v Chapel Hill usilovne počítala kalórie obsiahnuté v takmer každom jednom výrobku v obchodoch s potravinami. Aby to bolo možné, museli výskumníci naskenovať údaje stoviek tisícov potravín, komerčné databázy a údaje o výživových hodnotách a tak presne vypočítať, koľko kalórií spoločnosti predali. Skupina síce ešte nevydala celú správu z prieskumu, avšak uviedla, že spoločnosti prekonali vlastný cieľ niekoľkonásobne.
Dr. James Marks, riaditeľ sekcie Health Group nadácie Robert Wood Johnson Foundation, uviedol, že ho výsledky potešili, avšak zdôraznil, že spoločnosti musia naďalej pokračovať v znižovaní počtu kalórií v potravinách a nápojoch, pretože sa k tomu zaviazali a ostatné potravinárske spoločnosti by mali ich príklad nasledovať. Marks sa domnieva, že úsilie spoločností vyrábať menšie balenia, ako napríklad balíčky populárnych chuťoviek s obsahom 100 kalórií, ako aj menšie plechovky sladených nápojov, sa taktiež odrazilo na zníženom množstve kalórií. Ako uviedol, k výsledku prispelo aj to, že verejnosť sa čoraz viac snaží kupovať zdravšie potraviny a spoločnosti len reagujú na dopyt spotrebiteľov.
Lisa Gableová z nadácie Healthy Weight Commitment Foundation uviedla, že výsledky prieskumu prekonali ich očakávania. Poznamela, že spoločnosti dosiahli svoj cieľ vďaka tomu, že spolu držali a zároveň sa vzájomne prekonávali novými nízkokalorickými potravinami. Prieskumy trhu podľa nej preukazujú, že mnohé zdravšie potraviny sú oveľa viac žiadané než ostatné výrobky. Na záver uviedla, že to predstavuje značný posun na trhu.